12 November 2010

Fakta! Penemuan Menakjubkan di Gurun Arab!

Assalamu'alaikum w.b.t.
Bertemu kembali. Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat dan sejahtera.

Malam ini seperti biasa penulis akan menyemak peti emel. Manalah tahu mungkin ada emel-emel penting yang perlu dibaca. Dalam keasyikan menyelongkar peti, penulis terbaca 1 emel daripada seseorang menerusi yahoogroups. Jadi, eloklah dikongsi bersama anda semua yang mungkin belum pernah menerima emel ini. Penulis menterjemah emel tersebut menggunakan "google translate". Jadi, jika sekiranya ada terjemahan yang kurang tepat, mohon diperbetulkan. Wallahua'lam.

Kekegiatan eksplorasi baru-baru ini di kawasan-kawasan timur selatan gurun pasir telah ditemukan dengan beberapa sisa-sisa tulang manusia dengan ukuran yang fenomenal. Kawasan gurun pasir di tanah Arab ini disebut sebagai wilayah kosong atau dalam bahasa Arab, 'Rab-Ul-Khalee'.


Penemuan ini ditemui oleh pasukan eksplorasi ARAMCO. Sebagaimana Allah s.w.t menyatakan dalam al-Quran bahawa Dia telah menciptakan manusia dengan ukuran yang fenomenal seperti yang Dia tidak diciptakan sebelumnya. Mereka adalah kaum Aad dimana Nabi Hud dihantar. Mereka sangat tinggi, besar dan sangat kuat sehingga mereka boleh meletakkan tangan mereka di sekitar batang pohon pokok dan mencabutnya. Kemudian orang-orang yang diberi kuasa berbalik melawan Allah s.w.t dan Nabi dan mereka melanggar batas -batas yang ditetapkan oleh Allah s.w.t. Akibatnya, mereka telah dihancurkan. Ulama Arab Saudi yakin ini merupakan sisa-sisa kaum 'Aad. Tentera Saudi telah menutup seluruh wilayah tersebut dan tidak ada yang dibenarkan masuk kecuali pihak ARAMCO. Lihat lampiran dan perhatikan saiz dari dua lelaki yang berdiri di dalam gambar dan cuba bandingkan dengan saiz rangka tersebut.


Ini adalah bukti sebagaimana Allah s.w.t nyatakan di dalam al-Quran (Surah Hud) menyatakan cerita dari orang-orang yang mengkhianati ALLAH s.w.t.

No comments: