11 August 2009

Kem Kembara Khalifah Remaja SIMDE

11 Ogos 2009,Subang Jaya: Sekolah Menengah Integrasi Masjid Darul Ehsan telah menganjurkan sebuah kem yang dinamakan sebagai Kem Kembara Khalifah Remaja 2009.Kem ini telah berlangsung pada 8-9 Ogos 2009 iaitu selama 2 hari 1 malam bertempat di Kem Lembah Genting, Batang Kali, Selangor. Kem ini telah dihadiri oleh 35 peserta di kalangan pelajar tingkatan 1 hingga 3 dan 8 orang guru pengiring.


Antara matlamat kem ini diadakan adalah untuk memperkasakan sahsiah para pelajar disamping memberi motivasi kepada mereka untuk belajar secara bersungguh-sungguh dan efektif. Kem ini bertemakan "Membina Generasi Ulul Albab" yang mengajak para pelajar dan guru untuk menjadi golongan yang sentiasa menggunakan akal untuk berfikir.

Menurut salah seorang daripada guru pengiring, En Rahimi P. Ramlee,secara kasarnya kem ini telah berjaya sedikit sebanyak untuk membentuk sahsiah pelajar kepada yang lebih baik dan sentiasa berfikir ke arah keupayaan atau secara positif.



Antara pengisian di dalam kem adalah seperti ceramah motivasi, tazkirah, riadhah (flying fox), LDK, Night Walk dan lain-lain lagi. Semoga kem ini sedikit sebanyak memberikan manfaat dan kesan yang baik kepada para pelajar mahupun guru-guru.- empoweringmuslim

No comments: